Джерело: http://autopalace.com.ua
ID: 384
Створено: 28.11.2015
|
У наш час тільки найледачіший блогер все ще не тестував який-небудь крутий джип. Навіть табель про ранги склали: чим ти крутіший блогер, тим дорожчий автомобіль тобі дають на тест.
Я давно мріяв покерувати цим дивом індійського автопрома під назвою “Tata Nano”, але тільки на Північному Кіпрі моя мрія збулася. Насправді, я просто узяв машину в прокат в місцевій прокатній фірмі “Oscar” за 13 євро в день і прокатався на ній близько 100 кілометрів. І я вам скажу, що автомобіль унікальний і кожну мить за кермом я відчував найрізноманітніші емоції: від бурхливого захвату до крайнього обурення від того, що машина не хотіла розганятися.
А ще я півгодини шукав, як її заправити, і навіть досвідчені мужики на заправці довго морщили лоби і навіть телефонували колегам, щоб запитати, як її заправити. А ще у неї акумулятор розміщений під сідницями водія, а двигун – під сідницями пасажирів ззаду. Друзі, якщо ви жодного разу не сідали за кермо “Tata Nano”, то ви абсолютно нічого не зрозуміли в цьому житті!
Унікальність цього автомобіля в тому, що це найдешевший автомобіль у світі від індійської компанії Tata Motors, що забезпечує до 80% всіх потреб величезної Індії в автомобілях. Ідея була така, що індуси повинні пересісти з мопедів на маленькі сімейні автомобілі, але оскільки люди вони дуже бідні, то автомобіль має бути дуже дешевим. 17 липня 2009 року Nano в Індії поступив в продаж за ціною всього в 100 тисяч рупій (2500 доларів США).
На подив, проект виявився украй невдалим: індуси не бажали їздити на цьому малятку, оскільки це означало б визнати власну бідність. Дивно, чи не так, неначе їздити на старенькому мопеді це ознака меншої бідності. Особливості менталітету!
Тоді фірма “Тата” спробувала організувати продаж цих автомобілів за кордоном, зокрема в Європі. Але з’ясувалося, що модель не відповідає європейським нормам безпеки: акумулятор і 15-літровий бензобак розміщені під передніми сидіннями. Спереду автомобіля знаходяться запасне колесо і горловина бензобака, що несумісно з європейськими нормами безпеки. Крім того, ця модель не пройшла краш-тест і була визнана небезпечною для європейського споживача.
Тому компанія розробила модифіковану модель для Європи, але вже за ціною удвічі вищою, ніж первинні 2500 доларів.
Погодьтеся, що при розумі і пам’яті Вам навряд чи прийде в голову, що заправляти машину слід через трубу, що стирчить справа, чи не так? Особисто я вважав, що туди заливають воду для радіатора. Але ж двигун ззаду. Двічі нюхав трубу, намагаючись зрозуміти, чи пахне звідти бензином.
Усередині все, на перший погляд, очевидно, хіба що кнопки склопідйомників розміщені під ручкою коробки передач.
Відразу ж важливий мінус: сидіння розташоване досить високо і не регулюється під довжину ваших ніг, а лише вперед-назад. Я не вважаю себе карликом, але з деяким зусиллям дотягувався до педалей, ноги “підвисали” в повітрі.
У машині є вентиляція і навіть кондиціонер, але якщо ви його включите, то машина зовсім важко тягнутиме. Особливо в гористій місцевості, яким є острів Кіпр.
Як я вже говорив, акумулятор під водійським кріслом.
Двигун об’ємом 624 см³ має потужність 33 кінських сил і розташований ззаду, на рівні коліс і якраз під задніми кріслами. Пасажири виразно відчувають легке “мотоциклетне” деренчання під собою.
Довго я намагався відкрити багажник ззаду, поки не зміркував, що він не відкривається взагалі. Я не знаю, який сенс в цьому оригінальному інженерному рішенні, але багажник відкривають через заднє сидіння. Багато речей туди не вдасться запихнути, але покупки з супермаркету – легко. Тільки не беріть кавун, особливо великий, – не влізе!
За підсумками “покатушок” пішло приблизно 4,7 літри на 100 кілометрів, що не так вже і мало для крихітної машинки з двигуном в 33 кінських сил.
Загальне резюме таке: машину точно не рекомендую купувати для особистого використання, але як прокатна вона дуже зручна в умовах великого міста, забитого пробками. На ній ви повернетесь на п’ятачку і запаркуетесь там, де будь-який інший автомобіль тяжко снуватиме туди-сюди.
Така непотрібна звичка формується у водіїв ще з часів навчання в автошколі. Інструктори давали таку пораду, щоб не заглухнути…
Як то кажуть: «Хоч мале, та завзяте». Цей вислів ідеально описує ситуацію із маленькими грижами, котрі виникають на колесах а…
Щоб знайти інформацію, як перереєструвати автомобіль, не потрібно відкривати 150 Інтернет-ресурсів і з кожного черпати потрох…
Грубо кажучи, це бюджетні бу автівки за ціною гірського велосипеда. Не обов’язково брати кредит, щоб купити бу авто в хорошом…