Фарбування автомобіля (повне або локальне) відбувається в кілька етапів, а також пояснити саму суть процесу фарбування і чому не бажане фарбувати автомобіль в «домашніх» умовах.
Етапи:
- Первинна підготовка поверхні (видалення забруднень, мийка шампунями) до повного фарбування автомобіля.
- Знежирення поверхні (видалення органічних забруднень - бітумних плям, слідів мастил).
- Абразивне шліфування (видалення старої фарби, слідів корозії).
- Створення антикорозійного покриття (первинне і вторинне грунтування).
- Нанесення емалі і лаку при повного фарбування автомобіля.
Первинна підготовка поверхні
Після того як автомобіль прибув на фарбування, наприклад, покраска іномарок - кузова и деталей, на територію технічно центру, першим ділом, звичайно ж, його потрібно гарненько відмити, так як часом багато хто навіть не знає, що ховається під щільним шаром бруду. Після миття автомобіля при правильному світлі постають всі, навіть найменші дефекти лакофарбового покриття. Після виявлення дефектів, майстром цеху приймається рішення, які дефекти можна видалити за допомогою простого полірування деталей або глибокої поліровки, а які елементи кузова фарбувати все ж доведеться - так ми плавно переходимо до другого етапу.
Знежирення поверхні
Перш ніж почати повністю фарбувати і лакувати автомобіль, потрібно його знежирити. Стисненим повітрям і розчинником видаляється з кузова автомобіля жир і порохи, при цьому не слід протирати поверхню кузова "до нескінченності " - інакше можна її розчинити.
Абразивне шліфування
Для початку дамо відповідь на питання - а що таке взагалі за штука «абразив»? Абразив - це матеріал, що володіє високою твердістю, він застосовується в процесах шліфування, полірування, хонингування, супер фінішування, розрізання матеріалів, а також широко використовується в заготівельному виробництві та остаточній обробці різних металевих і неметалевих матеріалів.
Абразивне шліфування - дуже важливий етап при підготовці кузова автомобіля до фарбування. Від якості виконання абразиву залежить успіх на 60-70 відсотків всієї « операції» фарбування автомобіля (деталей автомобіля). Якщо неправильно або неякісно видалити старе лакофарбове покриття, то нова фарба через місяць - два, почне відвалюватися шматками на ваших очах, скажімо, після миття автомобіля. Для того щоб цього не сталося, стару фарбу слід прибирати, тобто плавними круговими рухами, без сильного натиску, шар за шаром ми видаляємо лак, потім «базу» (фарбу), потім грунт і добираємося до металу, використовуючи при цьому шліфувальну машинку. Коли на кузові фарбуючого автомобіля не залишиться старої фарби, переходимо до наступного етапу.
Первинне і вторинне грунтування
Ми приступаємо до ще одного етапу фарбування автомобіля (локальний), в якому буде важливо дотримуватись чистоти. На брудну чи погано підготовлену до фарбування поверхню грунт не ляже тому, для якісного фарбування автомобіля, потрібно дотримати наступний порядок дій. Почнемо плавними круговими рухами (шкіркою 240) надавати матовість поверхні. Спеціаліст-подготовщик повинен бути при цьому в гумових рукавичках, щоб не забруднити вже очищені місця забарвлення.
Потім наносимо шар первинного грунту - антикорозійного покриття, як рекомендують провідні виробники матеріалів, для захисту металу від корозії. Якщо процедуру антикорозійного покриття не проводити, то через деякий час, на фарбі почнуть з'являтися пухирці, тобто полізе іржа знизу і доведеться повторювати всю процедуру з фарбування автомобіля і його деталей. Після цього наноситься основний шар грунту або навіть кілька шарів залежно від виробника, підготовки.
Грунтувати поверхню слід, починаючи від краю, повільно просуваючись уперед. Швидкість переміщення повинна бути рівномірною, кут нахилу повинен бути рівний 90 градусів до поверхні фарбується деталі атвомобіля. Потім приступаємо до шліфування грунту і шліфуємо до тих пір, поки не доб'ємося ідеально гладкої поверхні фарбування. Якщо не прибрати ці недоліки на даному етапі фарбування, то вони обов'язково з'являться вже найближчим часом після фарбування автомобіля. Ми майже підійшли до кінця.
Нанесення емалі і лаку
Машина стоїть у фарбувальній камері, поверхня підготовлена до повного фарбування автомобіля - відшліфована, знежирена, згрунтована. І перед тим, як почати наносити «базу», тобто емаль, потрібно правильно заклеїти кузов автомобіля і закрити інші деталі кузова автомобіля. Закриваємо за допомогою малярського скотча і всі ті деталі і елементи, які не потрібно фарбувати (колеса, скло, якщо вони не вирізані), і тільки після цього починаємо наносити базовий шар фарби на поверхню автомобіля. Фарба, як і грунт, наноситься фарбопультом (пістолетом), які діляться по ряду ознак залежно від виду робіт. Форма, яку утворює фарба, вилітаючи з пістолета, називається факел.
Оптимальний розмір овалу по більшій стороні дорівнює тридцяти сантиметрам. Оптимальна швидкість переміщення фарбопульта уздовж поверхні при фарбуванні автомобіля - 30-40 см/с. Не варто при фарбуванні автомобіля пересувати пістолет занадто швидко, так як фарба буде лягати в недостатньому обсязі, а якщо пересувати занадто повільно, то можуть з'явитися потоки. Фарбу на поверхню, що фарбується слід наносити паралельними смугами, кожну наступну смугу потрібно наносити з перекриттям попередньої на 40-60 міліметрів. Перший шар фарби наноситься горизонтальними смугами, а другий шар - вертикальними.
І ось, нарешті, режим «сушка». Триває процедура сушки пофарбованої поверхні автомобіля 40 хвилин при температурі 60-80 градусів. Тепер, після того як пофарбований автомобіль охолов, розклеюємо його і перевіряємо лакофарбове покриття на наявність «сміття», «кратерів». Якщо нічого такого немає, то машина готова, а якщо десь виявлені дефекти фарбування (потьоки нанесеного лаку), то потрібно їх відполірувати. Операція повної фарбування автомобіля завершена!