ID: 1531
Створено: 31.01.2019
|
Минулого року в Україні запустили Дорожній фонд, децентралізували дороги і ухвалили закон, який дозволяє будувати платні автобани. А на сам ремонт виділили рекордну суму – 50 млрд грн.
Тепер на дороги є гроші
«Укравтодор» встиг відремонтувати за рік 3800 км доріг. Всі дороги ремонтуються під п’ятирічну гарантію. Якщо на новій трасі з’явиться яма, то підрядник зобов’язаний за свій рахунок її відремонтувати. За словами міністра інфраструктури Володимира Омеляна, 2019 року гарантія на дороги буде 10 років.
Раніше на дорожне покриття виділялися залишки з держбюджету. З 2018 року в Україні запрацював Дорожній фонд. Тепер 50% податків від акцизного збору і ввізного мита на пальне, імпортні машини і шини потрапляє відразу до Дорожнього фонду.
Грошей у Фонді скоро буде більше. З 2019 року на траси направлять 75%, а 2020 року 100% цих зборів піде на дороги.
Якщо в Дорожньому фонді 2018 року було 33 млрд грн, то з 2020-го Міністерство інфраструктури розраховує, що на дороги в фонді буде не менше 75 млрд гривень.
Гроші розподілятимуться не зовсім на користь обласних доріг. На дороги державного значення з Фонду йде 60% коштів. Це ті дороги, за які відповідає «Укравтодор». Ще 35% отримають регіони. Місцева влада сама вирішує, які траси краще відремонтувати в першу чергу. Чому 35%? Тому що на них набагато менша інтенсивність руху. Решта 5% витрачаються на заходи безпеки на дорогах.
За більшість доріг тепер відповідає місцева влада
Загальна довжина українських доріг 430 тис. км. Ними можна більше 10 разів охопити Землю по екватору. Але 95% з них не відповідають нормам.
«Укравтодор» не відповідає за ремонт усіх доріг. 250 тис. км – це вулиці і дороги населених пунктів. Їх повинна ремонтувати місцева влада. І якщо автомобіль отримає пошкодження через ями в населеному пункті – можна йти до суду і вимагати компенсацію.
Ще 170 тис. км – дороги загального користування. Це траси, які з’єднують населені пункти. Дороги загального користування в Україні діляться на міжнародні, національні та місцеві. «Укравтодор» передав місцеві дороги регіонам. Це 123 тис. км, і тепер за них відповідають облдержадміністрації. Відомство відповідає тільки за інші 46,9 тис. км.
«І Дорожній фонд, і децентралізація доріг запрацювали так, як планувалося. Жодних відхилень не було. Єдине, на місцях пізно пройшли тендери, і відставання було там. Однак наступного року це не повинно повторитися. Плани на наступний рік ще складаються», – розповів радник керівника «Укравтодору» Олександр Кава.
Тепер в Україні можна будувати платні дороги
Будувати платні дороги в Україні тепер дозволяє закон. Йдеться про концесійні дороги – це нові траси, побудовані з нуля приватним інвестором. Платною трасою років 25-50 володітиме тільки компанія-будівельник. Потім дорога переходить державі. При цьому концесіонер може брати гроші за проїзд своєю дорогою. Також компанія може заробляти на своїй придорожній інфраструктурі: заправках, СТО, кафе і так далі.
Платна дорога зазвичай коротша на 50-100 км з одного пункту до іншого, і на автобані дозволяється вища швидкість руху.
При цьому концесійна дорога може будуватися тільки паралельно існуючій безкоштовній альтернативі. Законодавчо в Україні дозволено будувати дороги приватним інвесторам.
Будівництво платної дороги вигідно, якщо за маршрутом в добу проходить не менше 20 тис. автомобілів. Такий трафік є тільки біля міст-мільйонників.
Концесійні дороги – це невеликі траси, оскільки їх будівництво дороге. Наприклад, в Україні зараз розглядають два варіанти платних доріг: Київ-Біла Церква та Львів-Краковець. За словами міністра інфраструктури Володимира Омеляна, платні дороги в Україні почнуть будувати вже у 2019 році. Орієнтовна вартість проїзду платною трасою становитиме 4,5 євро.
Така непотрібна звичка формується у водіїв ще з часів навчання в автошколі. Інструктори давали таку пораду, щоб не заглухнути…
Як то кажуть: «Хоч мале, та завзяте». Цей вислів ідеально описує ситуацію із маленькими грижами, котрі виникають на колесах а…
Щоб знайти інформацію, як перереєструвати автомобіль, не потрібно відкривати 150 Інтернет-ресурсів і з кожного черпати потрох…
Грубо кажучи, це бюджетні бу автівки за ціною гірського велосипеда. Не обов’язково брати кредит, щоб купити бу авто в хорошом…