ID: 1399
Створено: 09.01.2018
|
Знайдіть годину-півтори, щоб виконати деякі організаційні роботи та освіжити свої зимові навички. Основні труднощі на дорозі нам заподіюють сніг і лід: перший заважає автомобілю рухатися вперед, а другий не дає рушити з місця і нормально зупинитися. Плюс обидва шкідника порушують курсову стійкість автомобіля. Давайте згадаємо, як потрібно їздити в таких умовах.
Закони акуратності
Найголовніше взимку – без різких рухів. Все потрібно робити плавно: працювати акселератором і педаллю зчеплення, гальмувати, повертати кермо. Щоб не виникало необхідності робити щось спішно, доведеться відвикати від річного стилю їзди та починати прораховувати кожну свою дію наперед. Вся манера руху повинна бути побудована на усвідомленні того, що під колесами в будь-який момент може виявитися лід або щось подібне з нульовим коефіцієнтом зчеплення. Навіть якщо за вікном плюсова температура, фрагменти льоду можуть зберегтися на мостах і шляхопроводах, під шаром води або в низинах.
Помірна швидкість – другий фактор безпеки на зимовій дорозі. Експерти радять знизити швидкість вдвічі-втричі в порівнянні з літнім періодом, але мало хто з водіїв готовий на такі зміни. Тим більше, що українські дороги й взимку часто бувають чистими на великій протяжності. І тим не менше, практично на всій території України про літній режим руху потрібно забути до самої весни. Давайте згадаємо: взимку не тільки гальмівний шлях може збільшитися, але навіть плавний поворот буває неможливо пройти без уповільнення чи не до повної зупинки. А якщо повертати доведеться без підготовки, без запасу часу, наприклад, для об'їзду пішохода, який вибіг на дорогу? Відповідь тільки одна: невисока швидкість руху.
Тренування в день «бляхаря»
Коли прийдуть морози й випаде перший сніг, вранці не поспішайте вирушати в поїздку в звичайному темпі. Розташувавшись за кермом, згадайте, як ви їздили в минулому зимовому сезоні – як рушали, як гальмували, повертали. Постарайтеся переключитися з літньої поведінки на зимову. Адже недарма дні перших снігопадів називають «днем бляхаря» – їдуть снігом та ожеледицею в літньому режимі водії масово влаштовують ДТП. На другий-третій день інтенсивність аварій неодмінно спадає тому, що автомобілісти згадують свої навички їзди слизькою дорогою. В ідеалі при першому ж снігопаді кожному, навіть досвідченому водію варто було б хоч 10 хв потренуватися в зимовій їзді на вільному від автомобілів майданчику – порожній автостоянці, на окраїні вулиці, безлюдною заміською дорогою з хорошою видимістю в обидві сторони. Декілька гальмувань, поворотів, виходів із замету та спроб рушити з місця на різних оборотах допоможуть вам освіжити торішні навички.
Декілька нюансів
Напередодні холодного сезону доречно нагадати про деякі особливості поведінки автомобіля в зимових умовах. Так, антиблокувальна система гальм ABS, яка використовується на більшості сучасних автомобілях, може істотно збільшити гальмівний шлях. Скажімо, коли під різними колесами авто одночасно виявляються лід, пухкий сніг, асфальт. Тим часом, реально скоротити гальмівний шлях допоможе хороша зимова гума. А ABS взимку потрібен для того, щоб при гальмуванні зберегти заданий курс руху автомобіля. Ще одна електронна система безпеки, що робить вплив на поведінку автомобіля взимку, – протибуксувальна система (типу ASC, TCS, ETS тощо). У деяких випадках її корисно відключати – перед штурмом відрізків дороги, де потрібен підвищений запас крутного моменту на колесах і самоочищення їх протектора під дією відцентрових сил при швидкому обертанні. Наприклад, на малих обертах не завжди виходить піднятися на гору, виїхати із замету або мокрої снігової каші. Також хотілося б нагадати водіям ефективний прийом зрушення з місця на слизькому покритті. Друга передача й низькі обороти двигуна допоможуть уникнути зриву коліс під час буксування при старті. Власникам авто з коробкою-автоматом без ручного режиму потрібно включити зимовий режим трансмісії – «W» (winter).
Що потрібно мати в багажнику
Якщо передбачається активна експлуатація автомобіля взимку, варто доукомплектувати його деякими засобами. Лопата допоможе вибратися із замету або підготувати місце на парковці.
Важливий аксесуар – товстий провід «прикурювач», яким можна зарядити свій автомобіль від іншого авто для запуску двигуна морозним ранком. У поїздках нерозчищеними дорогами може стати в нагоді й трос, по можливості довший: ним можна висмикнути автомобіль, який опинився в заметі або глибокій колії.
Індикатори ожеледиці
У морозні дні буває дуже важливо вчасно зрозуміти, що під колесами у вас слизька поверхня, щоб вести автомобіль відповідним чином. Досвідчені водії зазвичай розуміють ситуацію відразу, хоча бувають і особливо підступні види ожеледиці.
Наприклад, так званий «чорний лід» – тонкий і прозорий шар завмерлої води на асфальті, який вдень майже не блищить, але знижує коефіцієнт зчеплення майже до нуля. Щільно укочений сніг теж може не завжди виглядати слизьким, особливо якщо він прикритий шаром свіжого снігу. Тому взимку варто завжди прислухатися до поведінки автомобіля. Тріск ABS навіть при незначному натисканні на гальмівну педаль сигнали контрольних ламп системи ESP або тракшн-контролю повинні активувати вашу підвищену увагу, оскільки це явні ознаки слизького покриття. Якщо при зрушенні з місця в звичному вам стилі ви помічаєте, що двигун начебто мимовільно підвищує обороти (по тахометру або на звук), це теж може бути сигналом про ожеледь. Нарешті, на багатьох сучасних автомобілях є показник забортної температури, за яким можна стежити за погодою. Якщо за вікнами сиро, а градусник показує плюс 2°С і нижче, майте на увазі: дорога може покритися льодом.
Така непотрібна звичка формується у водіїв ще з часів навчання в автошколі. Інструктори давали таку пораду, щоб не заглухнути…
Як то кажуть: «Хоч мале, та завзяте». Цей вислів ідеально описує ситуацію із маленькими грижами, котрі виникають на колесах а…
Щоб знайти інформацію, як перереєструвати автомобіль, не потрібно відкривати 150 Інтернет-ресурсів і з кожного черпати потрох…
Грубо кажучи, це бюджетні бу автівки за ціною гірського велосипеда. Не обов’язково брати кредит, щоб купити бу авто в хорошом…