Джерело: www.autocentre.ua
ID: 1154
Створено: 23.06.2016
|
Звільнення електромобілів від частини митних зборів мало відбилося на ціні, але підігріло інтерес до них. Чи вартий електротранспорт тих захоплених відгуків, що тиражують про нього останнім часом?
Він дорогий = частково правда
Новий електромобіль дорожчий бензинового чи дизельного однокласника: наприклад, найдешевша версія хетчбека С-класу Renault Megan за 440 000 грн. проти однокласника Nissan Leaf за 880 000 грн. Але в категорії вживаних машин все змінюється: для дво-трирічних Megan і Leaf різниця становить вже якихось 50 000 грн. До того ж нинішні електромобілі часто укомплектовані багатше, аніж автомобілі з ДВЗ (двигуном внутрішнього згорання) аналогічного класу. Правда, якби в Україні, як у деяких цивілізованих країнах, була державна дотація на купівлю електромобіля (10-30% вартості), умови придбання для покупця «електрички» були би більш вигідними.
Він простий = неправда
Електромобіль конструктивно набагато простіший, так як у нього немає ДВЗіз безліччю систем і деталей. Але тут є громіздка батарея в міцному корпусі, що складається з десятків з'єднаних між собою акумуляторів із пристроєм аварійного їх відключення. Обов'язково також є такі непрості електронні блоки, як інвертер для перетворення постійного струму в змінний, бортовий зарядний пристрій із перетворювачем, модуль управління батареєю. З обладнаннямтрохи менше– електричний вакуумний насос для гальм, конвертер на 12 В, декілька розеток для підзарядки, зарядний кабель, імітатор звуку працюючого двигуна. Природно, нікуди не поділися підвіска, трансмісія (хоч і не така складна), гальма, кермове управління, системи безпеки, кондиціонер й обігрівач із електроживленням, часто є і система охолодження з радіатором.
Він не любить зиму = частково правда
Літій-іонні батареї електромобілів не можуть нормально працювати при температурі нижчій–10°С, тому їх потрібно підігрівати – або вдома, в гаражі, перед поїздкою, або від власних вбудованих нагрівальних пристроїв. Обігрівач салону також з'їдає багато енергії тягового акумулятора. Через це зимовий пробіг скорочується на 30-50%. Істотно збільшується і час зарядки – додається від півгодини до декількох годин.
Він далеко не їздить = правда
Навіть заявлені виробниками пробіги на одній зарядці скромніші, ніж з повним бакому бензинових чи дизельних аналогів. У житті досягти обіцяних 150-250 км не так просто, і реальні цифри виходять ще скромнішими. Преміальна Tesla S пробігає близько 400 км, але це виключно за рахунок екстенсивного підходу до питання, тобто великої кількості важких й об'ємних батарей, яким знайшли місце у великому кузові. Таким чином, на практиці виходить, що електромобіль доводиться заряджати щовечора, а це міцно прив'язує власника до стаціонарних джерел струму.
Він довго заряджається = правда
Від домашньої 220-вольтової розетки типовий сучасний електромобіль заряджається за 7-9 годин. І це ще дуже швидко у порівнянні з тими країнами, де побутова мережа має лише 110 Вольт. Спеціальні потужні зарядні станції (до речі, дуже дорогі самі по собі) за допомогою великого струму зарядки та нагрівання батареї (які, до слова, не завжди корисні для акумулятора)можуть зарядити його приблизно за 0,5 години, але лише на 80% ємкості. Навряд чи можна вважати, що це швидко.
Він цікаво їздить = правда
Принцип роботи тягового електродвигуна такий, що він забезпечує машині завидне прискорення прямо з місця і аж до першої півсотні кілометрів на годину. До того ж важкі батареї (200-500 кг) зазвичай розміщують у базі машини під днищем, що позитивно позначається на стійкості електромобіля в поворотах.
Він вигідний = хтозна
Це питання – тема окремої статті. Витрати на заправку електромобіля справді близькі до символічних. Але найдорожча частина електрокара – тягова батарея – має обмежений термін служби: від 4 до 8 років. Нова коштує кілька тисяч доларів, і де проходить межа рентабельності, потрібно визначати в кожному конкретному випадку.
Його нема де заряджати = неправда
Мережа швидких зарядних станцій (в Україні як така відсутня, хоча є окремі точки на брендових АЗС) зазвичай охоплює автостоянки офісів, супермаркетів та інших людних місць. Але більшість користувачів у всьому світі заряджаються вдома– під час ночівлі автомобіля, від побутової розетки, рідше – від власної швидкої зарядної станції. Зарядки поза домом і за містом знадобляться тільки в далеких вояжах, але для цього потрібна участь держави.
Він безшумний = частково правда
ДВЗ більш гучні, ніж електромотори, але не всі серійні електромобілі по-справжньому тихі. Часто у електрокарів спрощена шумоізоляція, тому в салоні добре прослуховується дорога. Електромотор теж видає шум, хоча і специфічний, особливо на підвищених обертах. Може видавати характерний високочастотний звук й блок керування двигуном. А на малому ходу в салоні електромобіля (та й навколо нього, з вулиці) дійсно тихіше від звичайного. Але щоб водій і пішоходи могли оцінити швидкість рухомого електромобіля (і сам факт його появи), часто використовується електронний імітатор звуку працюючого ДВЗ.
Він не вимагає сервісу = неправда
У звичайного автомобіля потребує обслуговування не тільки ДВЗ, тому й електрокар підлягає періодичному «регламенту». Під час стандартного ТО проводиться заміна гальмівних колодок, дисків і мастила в редукторі, витратних матеріалів підвіски, сканування блоків управління, контроль і заміна робочих рідин – гальмівної, охолоджуючої. Таким чином, електромобіль при ТО позбавлений лише від операцій, пов'язаних із ДВЗ.
Висновок
Схоже, в умовах нашої країни електромобіль (при всіх своїх цікавих характеристиках) все ще залишається справою ентузіастів.
Така непотрібна звичка формується у водіїв ще з часів навчання в автошколі. Інструктори давали таку пораду, щоб не заглухнути…
Як то кажуть: «Хоч мале, та завзяте». Цей вислів ідеально описує ситуацію із маленькими грижами, котрі виникають на колесах а…
Щоб знайти інформацію, як перереєструвати автомобіль, не потрібно відкривати 150 Інтернет-ресурсів і з кожного черпати потрох…
Грубо кажучи, це бюджетні бу автівки за ціною гірського велосипеда. Не обов’язково брати кредит, щоб купити бу авто в хорошом…